Wycena stworzenia gry

0

Witam,

potrzebuje ocenić ile +/- wynosi koszt stworzenia gry takiej jak "Soldat". Wpisze w google. Wiem, że może zbyt ogólnie ująłem to pytanie, no ale wiadomo - dział odpowiedni.

0

Ale gdzie to pytanie?

0

Napisałem że potrzebuje ocenić ile kosztowałoby stworzenie takiej gry jak "Soldat".

Ujmę to konkretniej. Jest gra - nazwę już wspomniałem wyżej. Potrzebuje "podobnej", lecz nie mam pojęcia ile to kosztuje i czy nie przekroczy mojego budżet. Mam ciekawy pomysł i potrzebna mi taka "fizyka gry", jakiś grafik żeby to "ubrał", dźwiękowiec itd.. Nie wiem gdzie zapytać o wycenę, czy to nieodpowiednie miejsce?

0

Możesz napisać specyfikacje i RFP i wysłać do kilku firm i ci coś zaproponują. Jest też spora różnica między projektem który klepnie ci Mati z Sebą po wfie na uczelni a projektem który klepnie ci jakaś poważna firma. W pierwszym przypadku może miałbyś to za <10k a w drugim może za <100k ;]

12

Dziękuję za wyczerpująca odpowiedz. Kim jest Mati i Seba? Moge kontakt do tych osób uzyskać od Ciebie?

Panowie, nie jestem w stanie ocenić ile to pracy. Ilu Ludzi. Nie mam kompletnie pojęcia, ale jak już mówiłem tylko pomysł i środki rzędu 50tyś zł i docelowo chciałbym zrobić grę, która zostanie wykorzystana w sposób znany tylko mi. Potrzebuje konkretnej osoby, która za rękę poprowadzi.

0

Napisz na jakąś platforme ma być ta gra, i ogólnie na czym ma polegać

0

Ok. Gra na PC, oczywiście multiplayer gdzie gracze graj przeciwko sobie, strzelając z rożnych broni, używając dodatków typu granat. Musi być to ładna animacyjnie i dynamiczna strzelanka 2D, musi być w niej pełno akcji, lecz także umiejętności ze strony gracza (to bardzo ważne, ten aspekt musi wyznacznikiem całego projektu).

Gotowego planu nie mam, to potrwa i jeśli zdobędę tutaj sensowny kontakt, to wszystko przygotuje w celu łatwiejszej wyceny z obu stron.

4

na podstawie takiego filmiku. Jezeli chcesz miec kopie to trzeba liczyc tak:
Wyliczania sa na podstawie silnika Unity3d (chyba ze chcesz miec wlasny silnik...). I oczywiscie bez zadnych serwerowych udziwnien. Jest tylko jakis serwer i do niego lacza sie klienci. Serwerem bedzie JAKIS gracz. (dlatego pomijam cene serwerow i implementacje jezeli chodzi o laczenie sie z serwerem etc. Oczywiscie bedzie mozna prosciej oszukiwac w grze ale... nie napisales wymagan dokladnych)
Jeden programista (bardzo dobry) powinien wystarczyc. Powinno mu tu zajac mniej wiecej 2-3 miesiace (po 8 godzin). Oczywiscie chodzi takze z komunikacje sie z innymi graczami (multiplayer). Najwazniejsze zeby mial doswiadczenie z tworzeniem gier wieloosobowych. Koszt takiego programisty to pewnie bedzie kolo 40 zl za godzine (netto)

Potrzebujesz dwoch grafikow, nie musi byc wymiataczami. Na tworzeniu grafiki az tak sie nie znam, ale sadze ze 2 tygodnie powinnny wystarczyc. Jeden musi byc od UI drugi od tekstur. Zrobia grafike oczywiscie szybciej, ale programista na pewno bedzie potrzebowal drobnych poprawek czy czegos wiecej czy czegos inaczej. Dlatego dwa tygodnie. Sadze ze dwoch za 1 godzine tez bys mial za okolo 40 zl

Potrzebujesz jeszcze Level designera. W zaleznosci ile leveli potrzebujesz, srednio prosty level jak na filmiku to jest okolo dzien roboty (bo musi przetestowac czy mapa jest zbalansowana etc). 30-40 zl za godzine

Dzwiekowiec tutaj nie jest Ci potrzebny, sam moglbys znalezc odglosy za free ktore mozna uzywac albo kupic np na audiojungle. Jezeli chcesz miec swojego dzwiekowca... to koszt pewnie tez okolo 30-40 zl za godzine

wiec za samego programiste licz mniej wiecej 20 000. Za grafikow 5k za lvl designera (niech ma 10 lvl) 2.5k no i audio moglbys kupic spokojnie do 200 zl
wychodzi mniej wiecej 30 000 zl. Masz profesjonalnie zrobiona gre, z wlasnymi teksturami i ze wszystkimi prawami. Kod gry powinien byc na tyle dobry, ze w przyszlosci mozna rozwijac gre za mniejsze pieniadze niz jezeli robil to poczatkujacy programista.

Jezeli zlecisz to firmie licz 100k... przynajmniej. I gre bedziesz miec 2-3 miesiace.

Mozesz tez szukac poczatkujacych programistow, ktorzy jak dostana 1500 zl miesiecznie beda zadowoleni. Koszty wyjda Ci zapewne mniejsze... Ale projekt moze nie zostac ukonczony, rozwoj go bedzie masakra no i do tego bedzie wiecej bugow niz ta gra ma mozliwosci... Wiec jezeli chcesz poczatkujacych to licz okolo 7.5k miesiecznie (dwoch programistow, dwoch artystow, jeden lvl designer) i do tego 4-5 miesiecy wiec wyjdzie pewnie podobna cena co wyzej tylko rozlozona na dluzej. (efekty pracy beda widoczne w prawie tym samym momencie, ale w tym rozwiazaniu bedzie duzo rzeczy do naprawienia... a niekiedy naprawa jednej malej rzeczy bedzie wymagala przebudowania pol projektu)

Oczywiscie to sa ceny netto. Wiec musisz doliczyc do tego podatek

No i ostatnia rzecz. Ani pierwsza grupa ani firma, nie wezmie Ci zlecenia jezeli nie jest oczywiste co jest do zrobienia (jezeli wezma, to watpie zebys byl zadowolony)

to tak z grubsza

Jak robilismy gre z firma, to dowiedzialem sie ze biora za moja godzine 100 euro. A godzin zrobilem 150. To tylko na jednym programiscie wyszlo okolo 60k PLN (dlatego z firma wyjdzie Ci duzo wiecej).
Tez, nikt nie bedzie dla Ciebie pracowal na okres 2-3 miesiecy. Wiec zapewne musialbys im zaoferowac kontrakt a wtedy pomnoz ceny 1.5x (czasami 2x)

0

fasadin - podjąłbyś się tego? Jeśli nie, to kogo byś polecił?

0

podjalbym sie czego?
Programowania, sterowania projektem czy czego?
Zalezy ile placisz, jaka forme umowy chcesz itd itp.
Ale pomijajac to. Jestem duzo drozszy z racji tego ze mieszkam za granica i oferty na kontrakt mam duzo wyzsze niz to co Ci napisalem powyzej. Mimo to wole pracowac na etacie, takze tylko jezeli oferta bylaby bardzo dobra moglbym sie tego podjac

Ja znam tylko drozsze osoby ode mnie ktore sa obecnie wolne... Wyjdzie Ci taniej pojsc z polska firma niz z tymi co Ci polece.

0

@fasadin To NIE JEST projekt dla początkujących programistów (a na pewno nie ma co rzucać takich od razu na głęboką wodę), no chyba że są to prawdziwi geniusze. Zapewniam że w przypadku tej gry, nawet jakby zlecić to czy to profesjonaliście, czy to młodemu geniuszowi z zapałem, ze względu na sam realizm tej gry, bankowo nie obejdzie się bez znajomości zagadnień fizyki. Zatem nie wymieniłeś tu chyba tych ludzi - fizyków, może też matematyków. No chyba że ten geniusz to ogarnia ale z tym prawdę mówiąc może być ciężko.

Przeglądałem wideo tej gry, próbowałem też instalować na XP, nie poszło ze względu na problemy z DirectX (a ja mam zainstalowane DX 9 a tam coś nie tak z dx8), tak to bym się rozeznał. Co do terminu realizacji, 2 - 3 mies można by się zastanawiać. Uwzględniłeś wszelkie testy, na każdym możliwym sprzęcie? Co do kwoty, też podejrzewałem że to będzie z 30 - 50K.

0

Skoro to tak skomplikowane, to może jest możliwe uproszenie tego. Gra docelowo będzie tylko narzędziem.

Gdzie mogę znaleźć namiary na osoby które chętnie by się przyjęły takie zlecenie? Znacie jakichś godnych polecenia programistów?

alfa, daj mi znać co z tego kombinowania Ci wyszło, ja jestem otwarty na propozycje. Podam Ci @ na PW.

0

Tak się zastanawiam czy do stworzenia takiej gry nie można by np. użyć Lazarusa zamiast DELPHI bo widzę że są ciekawe biblioteki:

http://wiki.freepascal.org/Game_Engine
http://wiki.freepascal.org/Castle_Game_Engine

2

@drorat1 bredzisz...
napisalem ze na podstawie silnika Unity3d. Fizyka jest tam zrobiona za Ciebie. Wiec fizyka nie jest potrzebna tak bardzo. Nawet zapewne w ogole nie jest potrzebna
Jakiej matematyki tam zaawansowanej potrzebujesz ze potrzebujesz tam matematyka? Tam jest rzut ukosny albo strzal po lini. Wiec dodajesz obiektowi grawitacje albo dajesz zeby na obiekt grawitacja nie dzialala. Gdzie tu taka duza filozofia?

I nie, nie trzeba geniusza. Kazdy kto pracuje w gamedev jakis czas potrafilby to zrobic.

Ty podajesz bibloteki... czyli ze trzebabylo by silnik pisac samemu. To co Ty proponujesz to na pewno nie beda 2-3 miesiace

0
fasadin napisał(a):

@drorat1 bredzisz...
napisalem ze na podstawie silnika Unity3d. Fizyka jest tam zrobiona za Ciebie. Wiec fizyka nie jest potrzebna tak bardzo.

No ale weź pod uwagę to że wymagania klienta mogą być też właśnie takie, że trzeba będzie pisać taki silnik od nowa, wtedy bankowo będzie i trudniej, i więcej roboty. Z tego co się już zorientowałem, to i w Lazarusie można coś ciekawego napisać.

Zastanawiam się tu właśnie jak by to się rozbijało o koszty wykonania takiej aplikacji, jeśli by bazować właśnie na Lazarusie i komponentach open source, które to umożliwiają realizację projektu komercyjnego. Bo DELPHI sporo kosztuje, tak samo jak Visual Studio też nie jest za darmo (jeśli chodzi o C#), alternatywą jest SharpDevelop, tu stawka programisty powinna być niższa.

0

Równie dobrze można taką grę napisać w Javie, np. przy użyciu biblioteki LibGDX. Masz wtedy możliwość odpalenia jej na PC/Android/HTML i iOS. Pomijasz wydatek na Unity3d. A sama biblioteka jest już dobrze rozwinięta. Do takiego soldata nada się bez problemu. A napisanie multiplayer`a w javie to bajka patrz biblioteka kryonet. Do fizyki masz box2d.

1

Jeśli to pierwszy twój kontakt z tą branżą, to potrzebujesz wspólnika, który też wyłoży własną kasę (mniej) i zna się na branży, by uchronił cię przed cwaniakami, którzy zwęszą kasę. Konieczne jeśli to twój pierwszy projekt biznesowy.
Jeśli miałeś inne biznesy z dobrym skutkiem to mógłbyś próbować sam, ale pierwszy biznes w branży o której nie ma się pojęcia to ogromne ryzyko.

Jeśli zdecydujesz się sam zatrudniać (w sensie na kontrakt) ludzi to domagaj się dema umiejętności. Niech pokażą własne projekty, żebyś nie trafił na zapaleńca, który porywa się z motyką na słońce.
Najlepiej jakby to były własne projekty, żebyś mógł poprosić o małą modyfikację do tego projektu, by było widać, że coś potrafi faktycznie to jest jego projekt.
Szukanie ludzi w tej branży to prawdziwa sztuka, a dobrego head huntera jeszcze nie spotkałem.

0

Nie jest dla mnie żadnym argumentem tłumaczenie, że napisanie takiej gierki całkowicie od zera to może być naciąganie klienta czy też brak znajomości tematu, bo równie dobrze to i jakiś cwaniaczek może też próbować coś ugrać bazując na tych gotowcach i wcale nie musi być to Unity3D. Poza tym Unity 3D czy jakikolwiek inny produkt specjalnie przeznaczony do gier to trzeba przede wszystkim dobrze znać. A z tego co się zorientowałem to jest całkiem sporo tych silników.

Proszę zauważyć, że tu się wszystko rozbiega wokół rozliczenia godzinowego i często jest tak, że klient absolutnie nie zna się na programowaniu. Tu też jest pole do popisu. Nikt tu nie wspomniał o rozliczeniu na kamienie milowe i projektach typu fixed (konkretna cena za całość, konkretny termin realizacji). Za tą gierkę to programista może sobie zażądać ze 20K netto podzielone na jakieś tam kamienie milowe i ustalić ten czas realizacji na bazie własnych doświadczeń i specyfikacji projektu. Tyle tylko że z tym może być problem, mogą być też obsuwy wynikające nie koniecznie z winy programisty. To też niestety należałoby wziąć pod uwagę.

Kolejna sprawa, forma rozliczenia. Równie dobrze można by taką gierkę wykonać na umowę o dzieło, gdzie by było ustalone określone wynagrodzenie i 50% KUP, a tu ktoś inny np. zrealizuje to wystawiając później FV, więc ma swoją firmę i ponosi koszty jej prowadzenia. Przyjmuję tutaj, że jeden i drugi to bardzo dobry programista. Kto tu może być tańszy to chyba tłumaczyć nie muszę :-)

0

Podaj do siebie kontakt na gg, ustalimy szczegóły.

0

Cholera.. namieszaliście mi trochę w głowie, ale wasze rady naprawdę wiele mi tłumaczą.

..a może konkurs na demo? Z nagrodami pieniężnymi rzecz jasna. Ja nie mam pojęcia na jaki silnik się zdecydować, musiałbym je poznać, a to bardzo czasochłonne. Wolałbym zapłacić i zobaczyć efekt od razu (czy tam za tydzień, dwa).

Co myślicie o konkursie?

0
JustRumble napisał(a):

..a może konkurs na demo? Z nagrodami pieniężnymi rzecz jasna. Ja nie mam pojęcia na jaki silnik się zdecydować, musiałbym je poznać, a to bardzo czasochłonne. Wolałbym zapłacić i zobaczyć efekt od razu (czy tam za tydzień, dwa).

O ile znam się na programistach, to profesjonaliści raczej na to nie pójdą. Konkurs może byłby dobrym rozwiązaniem dla kogoś kto chce po prostu w jakiś sposób wejść na rynek a takich ludzi jest prawdę mówiąc niemało.

Co do silników, ja tu na chwilę obecną próbuję zrobić jakieś rozeznanie w tym Lazarusie, w którym to zresztą od czasu do czasu coś tam piszę, jest to tylko jedna z technologii w której działam i to co podałem to tylko jedna z możliwych opcji. Możliwe że Unity3D to rozwiązanie jak znalazł. Problem polega tylko na tym, że jedni dla przykładu będą zachwalać rozwiązania w których pracują, inni co innego albo będzie tak, że wybiorą coś w czym jest im łatwiej. Ja tu na tą chwilę nie chcę niczego sugerować.

0

Hm.. a ja myślałem że taka gra to bułka z masłem.

Ile mogę zapłacić za demo próbne w każdym z języków które wymieniliście? Jeśli chodzi o demo, to najbardziej zależy mi na tym aby móc ocenić fizykę gry, strzały, podskoki, uniki, chowanie się za przeszkodami.

0

Pobrałem sobie z internetu i zainstalowałem to CastleGameEngine pod Lazarusa 1.4.0, jest to pakiet pod Lazarusa, gdzie po jego instalacji trzeba po prostu przebudować Lazarusa. Silnik potrzebuje również pakietu LazOpenGLContext. I skompilowałem jedną z przykładowych dołączonych tam gier demo i normalnie padłem z wrażenia :-)

Niech mi nikt nie pisze tutaj pierdół, to jest już gotowy silnik specjalnie stworzony do gier, to co skompilowałem to jakaś gra wojenna z rycerzami i walką na miecze. Grafika mnie po prostu rozwala. I tak jak podejrzewałem, w Lazarusie można tworzyć gry bez problemu. CastleGameEngine potrzebuje również biblioteki openal32.dll (jeśli pod Windows) i to jeszcze w odpowiedniej wersji.

0

@JustRumble - ciebie nie powinien interesować silnik tylko efekt końcowy, szczególnie że nie masz w tym żadnego doświadczenia.

Moim zdaniem ta gra jest na tyle prosta że nie ma znaczenia użyty silnik. Oczywiście każdy będzie zachwalał to w czym coś już robił, ale nie widzę problemu żeby zrobić wszystko od podstaw. Pomocne mogą być biblioteki ułatwiające obsługę bitmap, dźwięku itp. a resztę można ogarnąć samemu. Ładnych parę lat temu robiłem takie gierki w czystym C++ + DirectDraw, wtedy nie było tylu gotowców co teraz.
Oczywiście można to też zrobić w Unity3D i też będzie działać. Wszystko zależy od tego kto w czym czuje się lepiej.

0

JustRumble jeżeli wcześniej uważałeś że jest to bułka z masłem, wynika tylko tyle że nie masz doświadczenia w tej branży.
Z mojej strony sugerował bym Tobie zgłosić się prosto do firmy. Zabezpieczyć się dobrze spisaną umową w której jasno będzie określony termin realizacji i ewentualne kary za nie wykonanie projektu. Jeżeli zdecydujesz się na zespół składający się z nieznajomych freelancerów projekt będzie miał małe szanse na powodzenie.

  • Natomiast jeżeli już się zdecydujesz celuj w osoby które mieszkają bardzo blisko Ciebie, tak aby kontakt osobisty był naj najczęściej możliwy.
  • Idąc na taki układ musisz się liczyć z faktem że możesz trafić na cwaniaków i nie wywiązujących się z terminów ludzi (Bardzo częste).
  • Musisz też brać pod uwagę, że jeżeli jedyny/główny programista Ciebie zostawi zostaniesz z ręką w nocniku.
  • Podczas pracy programisty ni jak nie zweryfikujesz jakości kodu, natomiast gdy on zniknie zapewne nowy programista nie będzie chciał dalej rozwijać kodu który ktoś tworzył.
  • Pytanie czy jesteś w stanie znaleźć "Dobrego" programisty ? czy nie nabierzesz się na cwaniaka który mówi że jest zajebisty bo bierze 200 zł / za godzine.

Na Twoim miejscu najpierw bym spisał specyfikacje i jak sugerował fasadin wysłać do kilku firm lub umieścić na portalach ogłoszeniowych. Potem już tylko rozmowy.
Przy projekcie 50k można spokojnie pokusić się o spotkania osobiście w celu lepszego poznania firmy/freelancerów.

0

@teo215

Myślisz że na firmach nie można się przejechać? Jak dla mnie jechanie po freelancerach jest manipulacją, bo trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie co jest tak naprawdę przyczyną tych niepowodzeń projektów? Uważasz że to freelancerzy są winni bo albo nie mają odpowiedniej wiedzy, albo są niepoważni? Zapewne często tak jest, natomiast jak się wykonuje projekty na jakieś beznadziejnie krótkie terminy, to można trafić na zlecenie "minę".

Co do firm, one też chyba często mają taki model biznesowy, gdzie im więcej zleceń tym większa kasa (te co się biją cenami np. ), jak programiści pracują w ciężkich warunkach to myślisz że można spodziewać się jakichś dobrych efektów?

Wspólnym mianownikiem jest tutaj to, że zarówno freelancerzy (soliści) muszą mieć doświadczenie w game devie, tak samo jak i programiści pracujący dla tych firm o których tutaj mówisz. Domyślam się że chodzi o jakieś software house. Zatem należałoby w jakiś sposób tych programistów sprawdzić. Tylko że w jaki sposób to może zrobić człowiek który nie ma zielonego pojęcia o programowaniu (bo nie musi się na tym znać)?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1