Wątek przeniesiony 2022-05-07 17:38 z Off-Topic przez cerrato.

Środek trwały na raty, a koszty na B2B

0

Takie szybkie pytanko do naszych forumowych przedsiębiorców, dzielnie walczących z polskim systemem podatkowym :D

Załóżmy, że biorę na 10 rat środek trwały, który będzie używany na potrzeby firmowe. Dostałem fakturę. I teraz zasadnicza kwestia - czy mogę to sobie wrzucić od razu w koszty czy dopiero 1/10 każdego miesiąca?

0

Jeśli umowa przenosi własność przed zapłatą wszystkich rat, a ŚT ma wartość poniżej 10 tys. To możesz już teraz całość jednorazowo.

3

Raty nie mają tutaj znaczenia - jeśli coś nabyłeś i masz możliwość wrzucenia tego czegoś w koszty, to wrzucasz i nikt nie pyta, czy to było kupione za gotówkę, na raty, w kredycie, opłacone kartą itp. Inna sytuacja jest w przypadku leasingu - tam nie wrzucasz od razu w koszty, ale odliczasz co miesiąc wysokość raty leasingowej i to staje się Twoim kosztem.

1

Jeszcze jest kwestia wartości tego ŚT. Od jakiejś kwoty musisz go amortyzować a nie wrzucać bezpośrednio w koszty. Teraz to chyba 10k.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1