Swing, poprawne zaprojektowanie aplikacji.

0

Witam, jako projekt zaliczeniowy na przedmiot Programowanie Obiektowe mam do wykonania aplikację z wykorzystaniem Swing'a. Już na samym początku spotykam się z problemem czysto projektowym, mianowicie, Tworząc przyciski powinno się je tworzyć w oddzielnych klasach i umieszczać w klasie z oknem głównym? Czy może poprawnym jest tworzenie przycisków od razu w klasie z oknem aplikacji i tam z użyciem klas wewnętrznych przypisywanie do nich ActionListenerów?

Robiąc przyciski w klasie z oknem kod rozrasta się do kolosalnych rozmiarów. Natomiast tworząc przycisk w każdej klasie oddzielnie, liczba klas rośnie bardzo szybko. Jak jest pooprawnie?

1

Ja bym raczej rozbijał to na osobne klasy, niemniej akurat przyciski to one zawsze są przecież takie same wiec co ty chcesz wydzielać do osobnej klasy? Wydzielanie Paneli może mieć za to sens.
Proponuje też zrobić sobie jakieś UIFactory które będzie ci zwracało identyczne komponenty (np. przyciski o tych samych rozmiarach).

1

Witaj,
Przyciski jako same ich utworzenie w klasie z aplikacją lecz actionlistener jest już oddzielną klasą. Bo tak jak wspomniałeś kod wtedy będzie miał xxx linii :)

0

Dziękuję za szybką odpowiedź, trochę mi się rozjaśniło w głowie. Rozwiążę to w ten sposób, że JPanel z przyciskami zrobię w oddzielnej klasie, w niej stworze przyciski, natomiast ActionListenery zrobię w innych, zewnętrznych klasach. Natomiast do klasy z oknem aplikacji dodam w/w JPanel z przyciskami. Jeśli źle rozumuję, proszę o wytknięcie mi błędu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1