edycja/build/uruchomienie HelloWorld

0

Witam :-)!

Chciałbym stworzyć aplikację przy pomocy systemu rozpoznawania mowy PocketSphinx. Jest on częścią CMU Sphinx, którego innym komponentem jest Sphinx4. (PocketSphinksa można odpalić na komórce, a Sphinksa4 tylko na PC-cie. W moim wypadku lepszą opcją jest PocketSphinx). Próbowałem z PocketSphinksem, jednak mi się nie udało. Szukałem informacji o PS-ksie na stronach CMU Sphinx i znalazłem trzy linki (mój temat tutaj: https://sourceforge.net/projects/cmusphinx/forums/forum/5471/topic/3445960?message=7750375). Rzecz w tym, że PS chyba funkcjonuje trochę inaczej, niż Sphinx4, a mianowicie przy użyciu skryptów, np. pocketsphinx-0.5.1/scripts/pocketsphinx_tidigits.

Zabrałem się więc za Sphinksa4. Po paru bezowocnych próbach w NetBeans i Eclipse zdecydowałem się użyć tylko i wyłącznie Ant. Doszedłem do wniosku, że najlepiej, żebym skopiował jeden z programów (np. HelloWorld), odpowiednio go dostosował do swoich potrzeb (czyli pozmieniał kod, modele akustyczne i inne związane typowo ze Sphinksem rzeczy), dodał potrzebny wpis do demo.xml, wzorując się na istniejących, zainstalował Anta i wykonał plik demo.xml przy użyciu Anta. Decyzję o użyciu Anta podjąłem po uzyskaniu pewnej sugestii z forum programistycznego. Co do Sphinksa4 pozostaje mi tylko dowiedzieć się, jak odpalić demo.xml w Ancie.

Jednak ważniejsza kwestia pozostaje nierozwiązana - czy możecie mi, proszę, zasugerować w jaki sposób edytować/zbudować/uruchomić aplikację PocketSphinksa (w podobnie "magiczny" sposób, co odpalenie demo.xml Sphinksa4 w Ant)? Do ściągnięcia tutaj: http://cmusphinx.org/download/nightly/pocketsphinx.nightly.tar.gz . Co do programów PocketSphinksa to powinienem samemu sobie poradzić z edycją kodu poprzez zastosowanie analogii do przykładowych aplikacji, muszę jednak wiedzieć jak edytować/zbudować/uruchomić najprostszy HelloWorld dla PocketSphinksa.

Z góry dzięki za pomoc :-),
pozdrawiam!

0

Z tego co widzę PocketSphinx jest napisany w Cpp/Pythonie i na pokładzie jest makefile. Zatem teoretycznie wystarczy ściągnąć rozpakować i wydać polecenie make.

0

Dzięki za odpowiedź :-)!

Czy możesz mi powiedzieć, które pliki są odpowiedzialne za konkretne programy w PocketSphinksie (np. za HelloWorld i inne)? W wypadku Sphinksa4 jest to oczywiste, bo są katalogi o nazwie takiej, jak program, a w każdym z nich około sześciu plików, w których znajduje się kod programu, jego lista słów, gramatyka, fonetyka itd. Tutaj nie widzę żadnego katalogu poświęconego typowo na podkatalogi z konkretnymi programami. Chciałbym samemu metodą analogii edytować kod przykładowego programu (więc muszę znać wszystkie pliki źródłowe, z których buduje taki program), zbudować i odpalić. Zapewne będzie też lepiej, jeśli znajdę i użyję analogii do bardziej złożonego programu (powinno być kilka takich zawartych, są takie dla Sphinksa4), zamiast do najprostszego HelloWorld. (Dla Sphinksa4 jest około dziesięciu przykładowych aplikacji). Poza tym dla Sphinksa4 są dwa pliki xml, jeden jest, jak zrozumiałem, odpowiedzialny za budowanie samego Sphinksa4, a drugi za aplikacje, które z niego korzystają.

Pozdrawiam!

0

Witam!
Nie uzyskałem odpowiedzi, więc zdecydowałem się napisać kolejnego posta w tym temacie. Otóż wykonałem "./configure", "make", "sudo make install" w katalogu PocketSphinx. Widzę, że różne zależności między plikami są w pocketsphinx-0.5.1\scripts\pocketsphinx_tidigits, jest to jak rozumiem skrypt przykładowego programu. Czyli zapewne samemu potrafiłbym zrobić swój program, wzorując się na tym pliku i plikach, do których ścieżki są w nim zawarte. Ale jak uruchomić ten skrypt?
Z góry dzięki,
pozdrawiam :-)!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1