Wątek przeniesiony 2022-02-24 09:03 z C# i .NET przez Ktos.

Mikroserwis - aplikacja automatyzująca wysyłkę pizzy do klientów

0

Cześć,

Chciałbym sobie napisać aplikację bazującą na mikroserwisac (Aplikacja automatyzujaca zamowienie pizzy)
W którym pierwszy mikroserwis zawiera metodę API przyjmującą jakieś atrybuty np: Imię, Nazwisko, Wiek, MiastoZamieszkania, wszystko działa na service busie

i druga usługa która posiada metodę API i dla danego miejsca które poda się w mikroserwisie powyżej sprawdza czas dostarczenia pizzy. NP gdy użytkownik poda miasto Warszawa zwrócona zostanie informacja 'Pizza jest w drode', gdy poda 'Gdynia dostanie informacje pizza jest w tym momencie przygotowywana'

W tym momencie zrobiłem w mikroserwisie1 usługę API wprowadzającą dane i połączoną z servicebusem. Jak ma wyglądać usługa sprawdzająca podane miasto ? i zwracająca na podstawie tego jak długo trzeba czekać na pizzę

0

absolutnie nie rozumiem czemu wrzucasz to w dzial c #

to jest pytanie raczej o architekturę, toalnie language agnostic

0

Wielkie dzięki za merytoryczną odpowiedź :)

0
printHello napisał(a):

W tym momencie zrobiłem w mikroserwisie1 usługę API wprowadzającą dane i połączoną z servicebusem. Jak ma wyglądać usługa sprawdzająca podane miasto ? i zwracająca na podstawie tego jak długo trzeba czekać na pizzę

Ale to chyba pytanie o wymagania biznesowe?

0

ja sobie porostu tworzenie jakąś usługę dla potrzeb naukowych dla siebie pierwsza usługi rejestruje zamówienie podając imię, nazwisko,wiek miejsce zamieszkania w http post i chciałbym żeby zwracała ile trzeba czekać na pizze poprzez druga usługę która spewedzi z jakiego miasta pochodzi zamówienie inna podstawie tego zwróci jakąś wartość.

na przykład w http post napiseeze jestem z Warszawy i na pizze muszę czekać 1 dzień.

ja to zadanie robir tylko i wyłącznie dla siebie ale nie wiem jak zweryfikować w drugiej usłudze jakie miasto podał user i na podstawie miasta zwrócić jakąś wartość

0

inaczej :)

http post wysyła info ze jest Jan kowalski z Warszawy info idzie d servicebuss druga usługa weryfikuje z jakiego miasta pochodzi zgłoszenie też jest ta usługa na servucebusie

0

Ale skąd wiesz, że w Warszawie będziesz czekał na pizzę jeden dzień?
To ma być jakaś baza danych czasów oczekiwania, pomiar długości trasy na jakiejś mapie, zwrócona losowa liczba?

0
somekind napisał(a):

Ale skąd wiesz, że w Warszawie będziesz czekał na pizzę jeden dzień?
To ma być jakaś baza danych czasów oczekiwania, pomiar długości trasy na jakiejś mapie, zwrócona losowa liczba?

tak to sobie wymyśliłem :) jak powinna wyglądać funkcja weryfikująca w drugiej usłudze i na podstawie wybranego miasta zwracać wartość. Tylko tyle i aż tyle :).

0

Funkcja powinna wyglądać tak, aby spełniła Twoje wymagania biznesowe.

0

opiszę to jeszcze inaczej.

mamy usługę zamówienia
1.która zawiera metodę API przyjmującą zgłoszenie zamówienia zawierające imię, nazwisko wiek, miasto

2.kiedy wiek będzie powyżej 18 system sprawdza z użyciem usługi wysyłki kiedy może zostać dostarczona pizza dla danego miasta. Informacja o czasie dostarczenia powinna zostać zgłoszona przez metodę rejestracji zamówienia

  1. metoda przyjmującą zgłoszenie zamówienia wysyła komunikat do servicebusa informujący o potrzebie wysłania pizzy do danego klienta

druga usługa to usługa wysyłki

  1. zawiera metodę API która sprawdza możliwy termin dostarczenia pizzy dla danego miasta ( Gdynia 1 dzień Warszawa 1 dzień ,to już moja wyobraźnia)

zrobiłem metodę API z usługi zamówienia oraz połączyłem się z servicebus nie wiem jak powinna wyglądać metoda z usługi wysyłki

0

Na moje oko to pizzeria będzie wiedziała w jakim terminie uda się zrealizować zamówienie przy obecnym obciążeniu.

  • Serwis jedynie może wysłać informacje o zamówieniu (dostaje wtedy id zamówienia i zostaje przekierowany na stronę z obserwowaniem statusu np. https://pizza.pl/tracking?id=aaa-bbb-ccc)
  • Obsługa sprawdza czy może przyjąć zamówienie (jeśli nie, to zwróci środki i anuluje zamówienie)
  • Obsługa przez swoją stronę/aplikację aktualizuje status zamówienia wybierając predefiniowany czas (z możliwością wprowadzenia niestandardowego czasu)
  • Użytkownik na stronie śledzenia widzi aktualizację statusu (można odpytywać co np. 30 sekund gdy jest status "oczekuje na akceptację")

Przykład pizzerii pokazuje, że nie wszystko da się obliczyć (oczywiście czas dojazdu można pobrać z np. Google Maps), lecz czas realizacji zamówienia już niekoniecznie. Próba automatyzacji tego typu procesu będzie szkodliwa dla konsumenta, ponieważ może zostać wprowadzony w błąd (działa to w obie strony, gdyż pizza może przyjść za wcześnie - gdy nie ma nas w domu jeszcze, lub za późno - gdy zegar na stronie odliczy już czas realizacji). Czynnik ludzki jest tutaj kluczowy, ponieważ to on potrafi względnie określić czas realizacji zamówienia. Dodatkowo z tego co opisałeś powyżej wynika że chcesz aktualizować status częściej (przygotowujemy pizzę, jest w drodze), więc tym bardziej to obsługa powinna to aktualizować.

0

możesz powiedzieć jak powinna wyglądać funkcja API w drugim serwisie? juz dotykamy logiki biznesowej której nie ma bo ja sam sobie w głowie ustalam te zadania dla nauki tylko wyłącznie nauki.

bardzo dziękuję Ci za odpowiedź ale ja mam prosty program zbyt prosty na twoje wnioski powyżej za które dziękuję

0

Drugi serwis pobiera dane o niezrealizowanych zamówieniach, wyświetla je obsłudze i pozwala na aktualizację statusu. Przykładowo: https://pizza.pl/order?id=aaa-bbb-ccc będzie zawierał formularz dla obsługi i tam trzeba będzie wypełnić godzinę o której będzie zamówienie zrealizowane oraz czy jest możliwe do realizacji (lub potem wybrać kolejny krok realizacji (np. wsadzam ciasto do pieca)). API to zwykły endpoint PUT/PATCH który zaktualizuje zamówienie. Klient sprawdzi że data aktualizacji się zmieniła i odświeży widok

2

wszystko działa na service busie

co?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1