Muliplayer i UML

0

Witam

Mam napisać prostą grę w statki na Windows Phone 7 w którą będzie można pograć z inną osobą. Klient to gra a serwer identyfikuje każdego klienta i przekazuje dane między klientami. Klient może wysłać komunikat bezpośrednio do serwera ale wiadomość z serwera do klienta musi być przekazana przez Microsoft Push Notification Service. Mam nadzieję że jasno to opisałem.

Do tej pory zrobiłem tylko tyle:
diagramu.png

Problem polega na tym że nie wiem jak przedstawić drugiego gracza. W sumie to też klient. Serwer powinien sprawdzić czy statek został trafiony i dopiero wtedy odesłać odpowiednia informację.

Podobnie jest z wiadomością tekstową (chat). Klient wysyła wiadomość, przekazuje do serwera a ten powinien ją przekazać też do klienta ale innego. Jak coś takiego przedstawić. Może użyłem złego typu diagramu?

Ps Założyłem nowy wątek bo tamten został przeniesiony do kosza i nie mogę go zedytować :/

0

Użyłeś dobrego rodzaju diagramu. Jeśli chcesz pokazać dwóch klientów i jak wygląda sterowanie pomiędzy nimi, a serwerem, pop prostu narysuj dwóch klientów (klient1, klient2).
Na diagramach sekwencji pokazujemy obiekty, a nie klasy, więc można pokazać dowolna liczbę obiektów tej samej klasy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1