C# a C++ co do...

0

Przeglądając sieć napotkałem się na język C# i jego opis z początku myślałem że C# jest poprzednikiem C++ ^^

Ale nie w tym rzecz. Mianowicie ciekawi mnie jakie są wasze zdania na temat C# a c++ i co bardziej nadaję się do pisania gierek/aplikacji (od swoich projektów 2d do mam nadzieje pracy w firmie (gry,aplikacje) ).
Co jest przyszłościowe, czytałem że C# jest także do spraw webowych a co z C++?

Czy c# aż tak bardzo różni się prostotą i możliwościami od c++, że zyskał taką popularność(4 miejsce na wikipedi).

0

C# to język zarządzany, coś jak Java, tyle że wyeliminowano trochę uchybień z Javy, ale za to dodano nowe :) Z językiem C++ wspólną ma tylko pierwszą literkę.

0
ace4ur napisał(a)

Mianowicie ciekawi mnie jakie są wasze zdania na temat C# a c++ i co bardziej nadaję się do pisania gierek/aplikacji (od swoich projektów 2d do mam nadzieje pracy w firmie (gry,aplikacje) ).

To gier czy aplikacji?
Jeśli chodzi o oprogramowanie dla biznesu, to bardziej nadaje się język o bardziej przejrzystej składni, przewidywanym zachowaniu, mniejszej podatności na błędy programisty, rozbudowanej bibliotece standardowej i praktycznym braku konieczności ręcznego zarządzania pamięcią, czyli C#.
Do gier, w których wydajność i operacje na pamięci mają znaczenie lepszy może być C++. (10 razy dłuższe kodzenie dające 10% więcej wydajności.) Chociaż XNA przeczy temu stwierdzeniu.

Co jest przyszłościowe, czytałem że C# jest także do spraw webowych a co z C++?

Można tworzyć aplikacje WWW w C++, ale nie widziałem nigdy ani takiej aplikacji ani żywego programisty takiego cuda. Podejrzewam, że jest to coś równie przyjemne jak próba wydojenia byka.

Czy c# aż tak bardzo różni się prostotą i możliwościami od c++, że zyskał taką popularność(4 miejsce na wikipedi).

Tak, to zupełnie inny język, mimo pewnych podobieństw składniowych. Możliwości nie tyle są większe, co inne - bardziej przystające do obecnego świata.

0

A poza opisem który polecacie?

Patrząc oczywiście tak w 4-8 lat w przód.
Napisałem do gier i aplikacji ponieważ ogólnie nastawiam się na prace w tworzeniu gier(cel) ale jeśli się nie uda to aplikacje w jakieś firmie (SABRE,google(:D) i innych).

0

Zawsze lubię studzić głowy fanbojom. Owszem, język C# umożliwia szybkie tworzenie aplikacji, łatwo przyjemnie mała podatność na błędy programisty, mamy świetne ide Visual C#. Doskonałą bibliotekę standardową (zestaw klas .net). Same zalety.

A teraz podajcie mi przykłady 10 ogólnie znanych i popularnych (darmowych lub nie) programów, które "zrobiły karierę" i zostały napisane w C#. Słabo? Ok, to weźcie pod uwagę najnowszy system MS - Windows 7. Ile składników, narzędzi systemowych, systemowych kreatorów - słowem, jaki % gui został napisany w C#? Ile znanych nowych gier zostało stworzonych w XNA? Hmm żadna? dlaczego? Wszyscy wolą 10% wzrost wydajności i 10 dłuższy, a co za tym idzie, droższy proces tworzenia? A może to głupki, bo xna przecież lepsze jest i na pewno szybsze.

Wniosek: wszystko jest takie zajebiste ale nikt tego nie używa, nawet sam twórca technologii. Zastanawialiście się dlaczego czy nie przyszło to wam do głowy?

C# jest używany TYLKO I WYŁĄCZNIE przez firmy tworzące oprogramowanie na zamówienie klienta. Tam gdzie liczy się tylko i wyłącznie szybkość powstania aplikacji zgodnej z wymaganiami i łatwość jej rozwijania a reszta nieważna.

0
othello napisał(a)

Ok, to weźcie pod uwagę najnowszy system MS - Windows 7. Ile składników, narzędzi systemowych, systemowych kreatorów - słowem, jaki % gui został napisany w C#?

Ile składników itd. zostało napisanych całkowicie od zera, bez korzystania z istniejącego kodu w C++? Korporacje mające na siebie zarabiać nie przepisują milion raz tego samego projektu tak dla sztuki, nie to co linuksowe pustaki.

1
jebuntu napisał(a)
othello napisał(a)

Ok, to weźcie pod uwagę najnowszy system MS - Windows 7. Ile składników, narzędzi systemowych, systemowych kreatorów - słowem, jaki % gui został napisany w C#?

Ile składników itd. zostało napisanych całkowicie od zera, bez korzystania z istniejącego kodu w C++? Korporacje mające na siebie zarabiać nie przepisują milion raz tego samego projektu tak dla sztuki, nie to co linuksowe pustaki.

Jak jesteś takim d... że za każdym razem musisz pisać na nowo jakąś część to nie moja wina, ale nie zwalaj na linuksowców!

0

Nie wyzywaj ludzi od debili, hipokryto. KDE4? Przepisane od podstaw. Gnome3? Tak samo. Mam wymieniać dalej? Może tym razem przepisane w tej samej głównej linii komponenty jądra?

0

Przepisywanie co kilka lat, gdy diametralnie zmienia się architektura jest złe? Uważasz też, że MS nie przepisuje kodu i Windows 7 opiera się na tych samych i takich samych komponentach co Windows 95? W takim razie gratuluję pomysłowości i tobie i szefom MS.

Z punktu widzenia programisty to właśnie różnice między wersjami Windowsa są dużo bardziej drastyczne niż różnice pomiędzy wersjami GNU/ Linuksa. Dla przykładu mechanizmy zabezpieczeń, struktura katalogów, wielodostępowość itp w Linuksach i Uniksach jest taka sama od dziesiątek lat. Tymczasem przy przejściu Windows 98 -> Windows XP -> Windows Vista, za każdym razem struktura katalogów użytkownika się zmieniała, mechanizmy zabezpieczeń również.

0
Wibowit napisał(a)

Przepisywanie co kilka lat, gdy diametralnie zmienia się architektura jest złe? Uważasz też, że MS nie przepisuje kodu i Windows 7 opiera się na tych samych i takich samych komponentach co Windows 95? W takim razie gratuluję pomysłowości i tobie i szefom MS.

Gratuluję kolejnemu linuksiarzowi wiedzy. Windows 7 to system z linii NT, wewnętrznie całkowicie różnej niezależnej od 9x. Te linie mają tyle wspólnego co Ubuntu z Solarisem.

Wibowit napisał(a)

Z punktu widzenia programisty to właśnie różnice między wersjami Windowsa są dużo bardziej drastyczne niż różnice pomiędzy wersjami GNU/ Linuksa. Dla przykładu mechanizmy zabezpieczeń, struktura katalogów, wielodostępowość itp w Linuksach i Uniksach jest taka sama od dziesiątek lat. Tymczasem przy przejściu Windows 98 -> Windows XP -> Windows Vista, za każdym razem struktura katalogów użytkownika się zmieniała, mechanizmy zabezpieczeń również.

Znowu gratuluję linuksiarzowi wiedzy. Windows posiada stabilne API i ABI. Przy pisaniu zgodnie z wytycznymi Microsoftu zawartymi w dokumentacji zmiany są niezauważalne. Katalogi w Windows mogą nazywać się praktycznie dowolnie, używanie hardcoded nazw (jak np. w Aptana IDE - "My Documents") jest błędne, do pobierania konkretnych ścieżek służy odpowiednie API lub\i rozwijanie zmiennych środowiskowych. Jest to dokładnie omówione w dokumentacji wprowadzającej do programowania z użyciem WINAPI. Jak rozumiem panowie linuksiarze nie mieli okazji jej czytać ponieważ wtedy wiedzieliby, że oprogramowanie zgodne z wytycznymi NT jest bardziej przenośne pomiędzy wersjami Windows NT niż oprogramowanie linuksowe pomiędzy różnymi dystrybucjami na tym samym jądrze.

2

A teraz podajcie mi przykłady 10 ogólnie znanych i popularnych (darmowych lub nie) programów, które "zrobiły karierę" i zostały napisane w C#. Słabo?

Tja, tyle że większość powstających aplikacji nie powstaje po to, by robić karierę, tylko po to by wykonać konkretne rzeczy. Np. skopiować konkretne pliki do konkretnych katalogów, pobrać konkretne dane z konkretnej bazy danych i przefiltrować je by nadawały się do przekazania do kolejnego programu, który na ich podstawie wygeneruje konkretne rzeczy. Firma, w której pracuję, ma JEDEN produkt, do jego powstania potrzebna jest jednak masa większych i mniejszych aplikacji, które z założenia kariery robić nie mają. Mają za to być PRZEDE WSZYSTKIM proste w utrzymaniu i rozbudowie.

I jest taki jeden programik, napisany 30 lat temu w C++, który na nieszczęście spadł teraz na moje barki. W programiku trzeba było dodać jedno głupie okienko. Z jednym labelem, jednym textboxem, zwracające tekst z textboxa I TYLE. Ale trzeba było to napisać w czystym WinApi.... Napotkałam bardzo głupi problem, nie mogłam go obejść, więc poproszono bardzo doświadczonego programistę, by przyszedł i spojrzał.
Przyszedł, spojrzał i powiedział "Łooo jezu, czyste WinApi... A może byś chciała całość przepisać na coś bardziej do ludzi...?"

I to jest sedno sprawy. Czemu niby mam pisać w C++ przez 3 dni coś, co w C# zajęłoby mi 3 minuty?

0

Przy pisaniu zgodnie z wytycznymi Microsoftu zawartymi w dokumentacji zmiany są niezauważalne.

Gdyby babka miała wąsy, to by była dziadkiem. Kto się tymi wytycznymi przejmuje? Wybiera się najłatwiejsze rozwiązanie i tyle.

Windows 7 to system z linii NT, wewnętrznie całkowicie różnej niezależnej od 9x.

Wiem o tym. Jak widzisz MS napisał jądro od nowa! Co nie zdarzyło się w przypadku Linuksa. Poza tym, XP to było połączenie 98 i NT. Nie wiem co to określenie miało oznaczać, ale może połączenie kodu tych systemów? W takim razie potrzebny by tam był porządny rewrite.

0
othello napisał(a)

Zawsze lubię studzić głowy fanbojom.

To chyba powinieneś zacząć od siebie.

A teraz podajcie mi przykłady 10 ogólnie znanych i popularnych (darmowych lub nie) programów, które "zrobiły karierę" i zostały napisane w C#.

To nie jest język do pisania programów na desktopy. Z pamięci mogę dać takie: VS2010, Expression Studio, .NET Reflector, SharpDevelop, Paint.NET i Banshee.

Wniosek: wszystko jest takie zajebiste ale nikt tego nie używa, nawet sam twórca technologii. Zastanawialiście się dlaczego czy nie przyszło to wam do głowy?

VS2010, Expression Studio a przede wszystkim oprogramowanie dla biznesu: Sharepoint, wszystkie Dynamicsy. Kupę softu MS pisze w większej lub mniejszej części w C#, a że nie są to elementy systemu operacyjnego nie jest argumentem. Tam akurat potrzeba nawet minimalnie większej wydajności i siedzenia bliżej bebechów, co w języku wysokiego poziomu jest trudne.

C# jest używany TYLKO I WYŁĄCZNIE przez firmy tworzące oprogramowanie na zamówienie klienta. Tam gdzie liczy się tylko i wyłącznie szybkość powstania aplikacji zgodnej z wymaganiami i łatwość jej rozwijania a reszta nieważna.

Tego "tylko i wyłącznie" jest 10 razy więcej niż programików na desktopy. Klient ma pieniądze, ale chce ich wydać jak najmniej. Dlatego wybiera się technologie, w których to samo zrobi się szybciej i łatwiej, kosztem wydajności, której użytkownik i tak nie zauważy. Analogicznie jest w przypadku Javy. A C++ ma swój odrębny świat.

ace4ur napisał(a)

A poza opisem który polecacie?

Patrząc oczywiście tak w 4-8 lat w przód.
Napisałem do gier i aplikacji ponieważ ogólnie nastawiam się na prace w tworzeniu gier(cel) ale jeśli się nie uda to aplikacje w jakieś firmie (SABRE,google(:D) i innych).

Jeśli gry, to pewno jeszcze długo C++ (no chyba, że XBox), jeśli programy użytkowe na kompy to bez znaczenia, jeśli aplikacje biznesowe albo cokolwiek związanego z WWW, to C#.

0
Wibowit napisał(a)

Gdyby babka miała wąsy, to by była dziadkiem. Kto się tymi wytycznymi przejmuje? Wybiera się najłatwiejsze rozwiązanie i tyle.

Dlatego oprogramowanie GNU to takie g**no - zamiast wybierać rozwiązania dobre wybiera się rozwiązania łatwe.

Jak widzisz MS napisał jądro od nowa!

Bredzisz linuksiarzu, BREDZISZ! Nigdy nie istniała inna linia całkowicie samodzielnego systemu Windows niż Windows NT, tylko jedno kompletne jądro. Wszystkie wcześniejsze i boczne linie rozwoju były graficznymi nakładkami na DOS. Nawet ostatni z linii 9x, Windows Millenium, posiadający pewne komponenty zapożyczone z Windows NT, na najniższym poziomie pracował w trybie RZECZYWISTYM, 16bit, na elementach DOS i Windows 3.x. Linię NT cechuje to, że poza niezbędną cześcią loadera jest to system w całości 32-bitowy (lub 64-bitowy na niektórych platforumach) pracujący w trybie chronionym.

Wibowit napisał(a)

Poza tym, XP to było połączenie 98 i NT. Nie wiem co to określenie miało oznaczać, ale może połączenie kodu tych systemów? W takim razie potrzebny by tam był porządny rewrite.

Znowu bredzisz. Microsoft nigdy tego nie napisał, wręcz przeciwnie - jasno stwierdza, że w systemach z rodziny NT nie ma linijki kodu z innych linii. Pomyliło ci się z wspomnianym Windows ME, gdzie jednym z elementów promocji systemu było twierdzenie iż (niewielka) część rozwiązań została zapożyczona z Windows NT (2000). Gdyby XP miał zawierać cokolwiek z 9x to zawierałby z Millenium, nie 98. Tym "połączeniem kodu" było dodanie "trybu zgodności", który implementuje znane błędy i zachowania "niezdefiniowane" z konkretnych wersji systemu, jest to zwykłe odtwórstwo.

Na koniec mała prośba: nie pisz następnego postu póki nie przedstawisz oficjalnego oświadczenia Microsoftu, z którego wynika, że XP to połączenie 98 i NT.

0

Dlatego oprogramowanie GNU to takie g**no - zamiast wybierać rozwiązania dobre wybiera się rozwiązania łatwe.

Wspaniale! W takim razie używaj swojej odpornej na wszelkie wirusy Visty :p Poza tym pisałem o programistach programów na systemy operacyjne, a nie programistach systemów operacyjnych. Przecież tutaj stosuje się chyba różne podejścia, nie?

ATSD:
Pisanie programów z GNU czy jakichś Linuksowych od nowa wiąże się z tym, że to otwarty system. Jak jakiś komponent komuś nie pasuje to pisze go sobie od nowa. Jeżeli okazuje się lepszy od innych, to zdobywa popularność i wypiera starsze rozwiązania. Co w tym złego?

0

Przykład baardzo popularnego oprogramowania napisanego w C#: http://en.wikipedia.org/wiki/LOIC :)

0

C# wydaje się bardziej przyjazny i przejrzysty jeśli patrząc na przykładu np. z wikipedi

Console.WriteLine("Hello world"); 

niż c++

 std::cout << "Hello world" << std::endl;

A można łączyć programy z różnych języków?
Np. Przykład gierki rozgrywka napisana w c++ a wysyłanie i pobieranie najlepszych wyników (z sieci) w c#?

0

A można łączyć programy z różnych języków?

Oczywiście. Słyszałem o rozwiązaniach typu serwer gier napisany w Javie + klienci na C++. Poza tym sporo silników gier ma własne języki skryptowe z własnymi interpreterami/ maszynami wirtualnymi.

0
Wibowit napisał(a)

Jak jakiś komponent komuś nie pasuje to pisze go sobie od nowa. Jeżeli okazuje się lepszy od innych, to zdobywa popularność i wypiera starsze rozwiązania. Co w tym złego?

Słynna otwartość oznacza forkowanie oprogramowania, gdy komuś nie spodoba się kolor tapety albo wielkość przycisku. Zamiast wzmacniania rozwoju osłabia się go poprzez rozproszenie. Podstawową cechą filozofii GNU jest:

Coś ci się nie podoba? Coś Ci nie działa? Spie**** i popraw sobie sam. Jak już poprawisz co zjeb** to przyślij nam patcha bo my wybieramy jesteśmy wygodni, za leniwi żeby robić dobrze i swój kod supportować

Potwierdzeniem tego jest rozwój chociażby Apache i MySQL, wystarczy przejrzeć tickety.

0

A MS to niby naprawia od ręki wszystkie błędy zgłaszane przez programistów? Czytałem zgoła inne opinie.
Weźmy dla przykładu IE6 (haha, wiem to było drastyczne :P ).

Można powiedzieć, że podstawową cechą filozofii MS jest:

It's not a bug, it's a feature.

Apache, MySQL, PHP itp nie używam. To kiepskie, acz popularne rozwiązania. Nikt nie zmusza do ich używania i nie są one integralną częścią jakiegokolwiek systemu. Przecież Apache i MySQL chodzą też na Windowsie. Więc czemu nie oskarżasz windowsiarzy, że nie naprawiają tego czegoś?

0

@up Bo True Windowsiarze mają IISa i mogą mieć na Apache'a wylane (każdą stronkę w ASP.NET stawiają :P).

0

aurel:
Nie porównuj IIS do Apache i PHP do ASP.NET. Otwartym odpowiednikiem IIS jest np GlassFish, Tomcat, Jetty, Resin, a otwartymi odpowiednikami .NETowych frameworków webowych są np Apache Wicket, GWT, Vaadin, LiftWeb, Ruby on Rails, itd

0
somekind napisał(a)

To nie jest język do pisania programów na desktopy.

Nie? To po co powstał winforms, a teraz wpf który jest ciągle rozwijany?

somekind napisał(a)

VS2010, Expression Studio, .NET Reflector, SharpDevelop, Paint.NET i Banshee.

VS2010 nie jest napisany w .net - przynajmniej na pewno nie cały. Jak nie wierzysz to sprawdź sobie że np. plik uruchamiający ide to nie jest aplikacja dotnetowa, pozostałe klamoty z których korzysta też są natywne w większości. Może i .net był tam używany ale nie do wszystkiego. Reflector to nie oprogramowanie, tylko programik, Banshee to zły przykład bo raczej dedykowany jest na mono i na linuksa.

Miałem zreszta na myśli oprogramowanie ogólnie znane i ogólnodostępne, a nie jakieś specjalistyczne narzędzia znane tylko w kręgu programistów i oprogramowanie desktopowe, więc nie wspominaj tu o sharepointach, vs itd. Wszystkie flagowe produkty MS znane zwykłemu kowalskiemu nie powstały w C#. A xna lepsze niż natywne directx to ciągle tylko ciekawostka.

somekind napisał(a)

Tego "tylko i wyłącznie" jest 10 razy więcej niż programików na desktopy.

Zapewne, ale przeciętny zjadacz chleba tego nie widzi, bo to jest soft tworzony na zamówienie dla klienta. Tak jak wspomniałeś - oprogramowanie biznesowe, a ja nie o tym pisałem.

Jeśli jeszcze chodzi o web - tutaj ja też nie widzę znaczącej przewagi asp.net nad toolami zwiazanymi z php, java, apache i linuksem.

0
othello napisał(a)

Nie? To po co powstał winforms, a teraz wpf który jest ciągle rozwijany?

Nie wiem, może po to, żeby ludzie przestali się męczyć w MFC czy WinAPI.

VS2010 nie jest napisany w .net - przynajmniej na pewno nie cały.

GUI to WPF.

Banshee to zły przykład bo raczej dedykowany jest na mono i na linuksa.

Pytałeś o popularne programy napisane w C#, to dałem przykład. :) Chociaż rozumiem, że to musi być bolesne, że nawet na Linuksa takie powstają. ;P

Wszystkie flagowe produkty MS znane zwykłemu kowalskiemu nie powstały w C#.

Owszem, MS Office nie powstał w C#, a to jest w zasadzie wszystko, co zna zwykły Kowalski. Tylko jaki to argument i na co?

Zapewne, ale przeciętny zjadacz chleba tego nie widzi, bo to jest soft tworzony na zamówienie dla klienta. Tak jak wspomniałeś - oprogramowanie biznesowe, a ja nie o tym pisałem.

Nie wiem do czego dążysz. Skoro oprogramowania nie widać, to znaczy że go nie ma? Argumentacja, że skoro niewiele jest programów użytkowych napisanych w jakimś języku, to jest on niepopularny jest bezsensowna.
Większość softu jest pisana na zamówienie dla różnych klientów biznesowych. Oni są oni źródłem pracy i płacy dla programistów. Tam rządzą Java i .NET. Dlatego, jeśli ktoś planuje swoją przyszłość i myśli o tej branży, to dobrze by było, żeby zdawał sobie z tego sprawę. Jeśli woli pisać gry, sterowniki czy systemy operacyjne będzie potrzebował innego zestawu umiejętności.

Jeśli jeszcze chodzi o web - tutaj ja też nie widzę znaczącej przewagi asp.net nad toolami zwiazanymi z php, java, apache i linuksem.

Pewno chodzi o cenę, stabilność, rozwojowość i wsparcie techniczne.

0
othello napisał(a)

VS2010 nie jest napisany w .net - przynajmniej na pewno nie cały. Jak nie wierzysz to sprawdź sobie że np. plik uruchamiający ide to nie jest aplikacja dotnetowa, pozostałe klamoty z których korzysta też są natywne w większości

devenv.exe to tylko loader, ten sam od lat, przez wiele wersji Visual Studio niewiele się zmienił. VisualStudio to framework w nie mniejszym stopniu niż Eclipse. GUI realizuje jeden z ładowanych przez niego modułów. W większości korzysta z natywnych klamotów? Skompiluj dla .NET4 to:

using System;
using System.IO;
using System.Reflection;

namespace EnumAssemblies
{
    class Program
    {
        static uint dotNetFiles = 0;
        static uint nativeFiles = 0;

        static void ProcessDirectory(string dirPath)
        {
            foreach (string directory in Directory.GetDirectories(dirPath))
            {
                ProcessDirectory(directory);
            }
            foreach (string fileName in Directory.GetFiles(dirPath))
            {
                string extension = Path.GetExtension(fileName).ToLower();

                if (extension == ".exe" || extension == ".dll")
                {
                    try
                    {
                        Console.WriteLine(Assembly.LoadFile(fileName).FullName);
                        dotNetFiles++;
                    }
                    catch
                    {
                        Console.WriteLine("{0}: Native", Path.GetFileName(fileName));
                        nativeFiles++;
                    }
                }
            }
        }

        static void Main(string[] args)
        {
            ProcessDirectory(@"C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 10.0\Common7\IDE");

            Console.WriteLine();
            Console.WriteLine("Native: {0}, .NET: {1}", nativeFiles, dotNetFiles);
        }
    }
}

Kod prosty jak budowa cepa, odrzuca więcej niż powinien, mimo wszystko zdecydowana większość "klamotów" to .NET assemblies (Native: 118, .NET: 338).

0

Znowu gratuluję linuksiarzowi wiedzy. Windows posiada stabilne API i ABI.

Co jest największą wadą Linuksa. Nie da się go traktować jako jeden system: paczki instalacyjne trzeba dostarczać dla każdej dystrybucji, a nawet wersji dystrybucji.
Spróbujcie uruchomić jakiś program sprzed 10 lat: powodzenia.

A moduły jądra i sterowniki to już jest absurd: zmiana kernela o oczko wymaga rekompilacji modułu. Tymczasem pod Windows 7 ma prawo działać sterownik pisany dla Windows 98 (ściślej: da się napisać taki sterownik), a nikogo specjalnie nie dziwi gdy pod Win7 działają sterownik dla Visty czy pod Vistą sterownik dla XP.

Jest wiele powodów, dla których program dla Win95 może nie działać w Win7 (usunięte niektóre biblioteki, hardkodowanie katalogów, wzrost domyślnego poziomu zabezpieczeń, hardkodowane sprawdzanie wersji systemu itd.) ale ogólne założenie jest, że ma działać.
Pod 32-bitowym Win7 będą działać jeszcze starsze programy, pisane dla Win3.

Poza tym, XP to było połączenie 98 i NT.
Niezbyt połączenie, XP to raczej bezpośredni następca Windows 2000, coś jak Windows 7 względem Visty.
Dodano parę ficzerów wcześniej zaimplementowanych w WinMe, jak przywracanie systemu.

Bredzisz linuksiarzu, BREDZISZ! Nigdy nie istniała inna linia całkowicie samodzielnego systemu Windows niż Windows NT, tylko jedno kompletne jądro. Wszystkie wcześniejsze i boczne linie rozwoju były graficznymi nakładkami na DOS.
Kupujesz pudełko z Windows 95/98/98SE/Me. Czy jest to „system operacyjny”? Oczywiście! Czy jest to samodzielny produkt, który instalujesz i masz? Oczywiście! Nie jest to „nakładka”, bo nie instalujesz najpierw żadnego DOS-a. DOS jest NIEODŁĄCZNĄ CZĘŚCIĄ Windowsów 9x, i jako CAŁOŚĆ jest to system operacyjny. O dość dziwnym dwulicowym jądrze, to prawda.

Nawet ostatni z linii 9x, Windows Millenium, posiadający pewne komponenty zapożyczone z Windows NT
Jakie?

VS2010 nie jest napisany w .net - przynajmniej na pewno nie cały.

Ba, sam kompilator C# jest natywnym programem napisanym w C++.
Ale zdecydowanie większa cześć VS2010 jest .netowa niż to było w 2008.

3

Ale o co kłótnia? Przecież nie ma systemu operacyjnego Linux. Nie wiem o co wam biega...

2

Ciekawsze jest, w jaki sposób doszliśmy od języka C++ i C# (bo o tym był temat) do trolowania na temat Linuksa i Windowsa (co nijak nie ma się do tematu posta)

0

Dokładnie tworząc temat raczej myślałem o odpowiedziach typu ten język do tego a ten do tego, dlaczego taki a nie inny itd... :D

0

Po prostu - C++ jest bardziej niskopoziomowy. Więcej rzeczy w nim napiszesz, ale stracisz na to więcej czasu. Im język bardziej wysokopoziomowy, bedziesz miał więcej gotowych funkcji. Analogia do budowania domu: W C++ budujesz dom cegówkami, stawiasz je gdzie Ci się podoba, a w C# stawiasz całe ściany (w asmie robisz cegły jakie Ci się podoba). To tak ogólnie rzecz biorąc.
I chociaż jestem sentymentalny, a w C# jestem dopiero początkujący, to mogę powiedzieć, że jest nieporównywalnie wygodniejszy w stosunku do C++. Jak chcesz zarabiać na programowaniu, to ucz się C#.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1