Gra freeware mojego autorstwa na konsole NES. Project Commando :D

17

Witam :) pomyślałem że podzielę się z wami projektem gry który stworzyłem ostatnio pod konsole NES w języku C. Jest to gra Project Commando 😃 Jest to gra w stylu Commando. Zadanie jest proste trzeba zdobyć 100pkt :D. Gra została zaprogramowana w języku C używając kompilatora cc65 oraz materiałów z internetu. Pierwszą część gry stworzyłem w 1998 było to także Project Commando ale było zaprogramowane w Quick Basicu pod dosem. Gra była nieco inna ale z tą samą grafiką :) i trochę innym story - wtedy należało zniszczyć wóz nuklearny 😃. Jestem bardzo szczęśliwy że mogę ją przesłać do was na forum 4programmers tak aby każdy kto chce zagrać mógł to zrobić za darmo :)

project_commando_000.png
project_commando_001.png
project_commando.zip . Gra do działania potrzebuje emulatora NES'a najlepiej Mesen ustawiony na tryb PAL. Plik z grą zajmuje jedynie 40kb 😃 Przesyłam screeny oraz grę :D
Pozdrawiam Commandos :D

5

Gratulacje ;)

Commandos_Project_Commando napisał(a):

Gra do działania potrzebuje emulatora NES'a najlepiej Mesen ustawiony na tryb PAL. Plik z grą zajmuje jedynie 40kb 😃

Działa na Retro Pie (Raspberry Pi). https://retropie.org.uk/docs/Nintendo-Entertainment-System/
Chyba standardowo tam on używa emulatora: lr-fceumm - tak kojarzę, że się pokazuje przy uruchamianiu gierek.

3

@Commandos_Project_Commando: nagralbys gameplay na Yotube i wrzucil. Pewnie sporo osob nie ma czasu na odpalanie tego, ale zobaczylo by z ciekawosci gameplay.

2

@WhiteLightning: Są serwisy z grami nes w przeglądarce.
np. https://emulatorgames.online/games/nes/classic-tetris
Nie patrzyłem, czy da się tam wstawić własne romy, ale nawet jeśli nie tam, to gdzieś indziej, albo można samemu postawić stronkę z emulatorem ;)

4

To jest forum programistyczne, a nie dla graczy. Wrzuć kod, albo opowiedz o wyzwaniach związanych z programowaniem na specyficzną, starą platformę o ograniczonej pamięci i zasobach, optymalizacjach i paletach itd. będzie to dla nas bardziej interesujące niż sama gra.

3

@Spearhead: Przesadzasz.
Napisał kilka szczegółów technicznych.

Sam fakt realizacji projektu na tak starożytną platformę zasługuje na posta na tym forum.

3

Ja tam bym z chęcią zobaczył kod źródłowy. ;)

2

Kod źródłowy niestety pozwolę sobie zachować w tajemnicy ;D. Ale dla zainteresowanych tematyką programowania w C pod Nes'a jest to w miarę proste zakładając znajomość podstaw programowania w języku C oraz podstawowe znajomości zasad programowania gier 2D opartych o wyświetlanie sprajtów i tilesetów :D. Oldschool game programming :D. Polecam forum o programowaniu pod Nes'a https://forums.nesdev.org/
Oraz stronę https://nesdoug.com/ na której są opisane podstawowe mechanizmy programistyczne związane z programowaniem pod Nes'a w języku C wykorzystując kompilator cc65. Pozdrawiam Commandos :D

3

Jeden z fanów odpalił na prawdziwym Nes'ie :D przesyłam zdjęcie :D!project_commando_real_nes.jpg

0

Cześć. Chcialem przedstawić wam mój nowy projekt. Tym razem na komputery PC. Mam nadzieje ze sie wam spodoba.
Udanej gry.

https://sites.google.com/view/samurai-commando/strona-g%C5%82%C3%B3wnaSamuraiCommando(alpha version).zipSamuraiCommando(alpha version).zip

PC Game: Samurai Commando. (alpha version)


|This game is free software so it means you can copy it and play it like freeware software.|


Game: Samurai Commando (alpha version)

I hope you will enjoy it.

Date: 2023-12-05

Game size is only: 832 KB in zip file

To run game execute file: Samurai_Commando.exe

System Requirements: Game for working needs computer with Windows operating system and installed JRE Java Runtime Enviroment.

Game controls: W,S,A,D keys for walking E key for shooting and mouse for head movement

Programming, story, animations, camera movement, level design, Ai fighting algorithm is all made by me: Mateusz Pawlowski.

Few words about Samurai Commando:

I started this project as 3d object viewer of old format .obj 3d Studio files.

After I test this viewer I was very impressed how it works so I decided to make something more and I try to load some doom quake and tomb raider levels.

When I did it I realized that my small program grows bigger and start looking like 3d engine so I decided to make my own 3d software renderer. And I make 3d game using my own engine. In fact I make all 3d engine without using opengl or directx. Just simple math vector and algebra calculations. Rotating and transforming vertex in 3d space and then make triangles from them and draw it on screen using flat colouring without textures. Everything was programmed using Java object programming language. Maybe in future I rewrite this program for C++ to make it works faster. Anyway it works pretty weel in Java.

Games that inspire me to make my own 3d renderer engine without opengl and directx:

LHX Chopper simulator
Virtua Racing
Virtua Cop 1,2
Virtua Fighter 1
Tomb Raider 1
Quake 1,2

832 KB in zip file

SamuraiCommando(alpha version).zipsc_03.pngsc_04.pngsc_02.pngsc_06.pngsc_09.png

2

Fajna grafika ;)

A w silniku przydałoby się zaimplementować/dopracować depth testing, bo chyba taki efekt nie jest zamierzony:
RenderErrors.gif

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1