Proste minigry 2D na PC

0

Cześć!
Nie wiem czy da się łatwo odpowiedzieć na moje pytanie. Chcę napisać kilka prostych (ale na serio prostych gierek) 2D. Myślę, że jakaś mechanika jak w space invaders to jest maksimum. Chodzi po prostu o pamiątkowy soft. Kilka prostych gierek, które mają kojarzyć się z pewnymi sytuacjami. Jakieś sugestie? Na linuxie siedzę, ale zamierzam kompa kupić to i może być na windzie. Czasu mam około pół roku.

Edit:
Najlepiej gdzieś blisko C/Rust/C++/Python/C# z tymi językami miałem styczność.

1

Rzuć okiem na Deep Platformer – technologiczne demo prostej platformówki - masz do tego kod, masz wsparcie autora, do tego jest napisane w Lazarusie więc przejście z Linuksa na Windowsa i odwrotnie (po drobnych przeróbkach) nie powinno być problemem.

4

Godot
Unity3d

Po wybraniu silnika na YouTube wpisujesz nazwę silnika i podobna grę / mechanikę

0

Godot to rzeczywiscie fajna opcja, bo ma gdscript z pythonowska skladnia, w oficjalnej dokumentacji jest prosta gierka do zrobienia ze wszystkimi assetami.
Jesli bedziesz chcial pobawic sie c++, to jest masa filmikow z grami w SMFL, takimi "from scratch", typu arcanoid, na to tez warto zwrocic uwage

3

Najprościej to chyba w Python i pygame.

2
tmk3 napisał(a):

Jesli bedziesz chcial pobawic sie c++, to jest masa filmikow z grami w SMFL, takimi "from scratch", typu arcanoid, na to tez warto zwrocic uwage

Już na tym forum zostało udowodnione, że SFML jest niedorobiony :D
Renderowanie w SFML trwa potwornie długo — dlaczego?

1

@Spine: to nie ma zadnego zwiazku z pytaniem opa - SFML dobrze sie sprawdza do takich projektow, robilem je, widzialem tez duzo tutoriali i problemow nie odczulem.
Jesli ty miales jakies z nim problemy w swoich projektach tego typu, no to sie z nami podziel swoimi watpliwosciami

1

@tmk3: No to SFML ma np. pokopany układ współrzędnych.
https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.5/graphics-transform.php

Przesuwa i obraca w złą stronę.
Dodatni Y powinien iść w górę, dodatnie kąty powinny obracać przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

0

@Spine: nie da sie miec "pokopanego ukladu wspolrzednych", bo on jest tylko umowny, mozesz sobie go ustalic jak chcesz, twoja decyzja. Takiego samego uzywa, np. godot, ja nic dziwnego w nim nie widze.
Jesli nie masz nic ciekawego do zarzucenia w strone SFMLa, to po prostu skoncz offtopic, op sobie sam podejmie decyzje

0

@tmk3: Moim zdaniem to poważna sprawa...
Robisz sobie na kartce różne obliczenia matematyczne.
Dużo programów działa zgodnie z nimi.
Potem jak przenosisz swoje kalkulacje do SFML i musisz wszystko zmieniać, żeby działało zgodnie z Twoją wizją.

To, że ktoś podważa Twoje racje, nie oznacza, że ma się zamknąć, żebyś się lepiej poczuł.
Po to jest dyskusja, żeby rozmawiać o takich rzeczach.
Może OP chciałby, żeby silnik/framework, który wybierze był zgodny z jego przyzwyczajeniami?

Dobrze, że napisałeś, że Godot też tak ma. Będę się trzymał od niego z daleka :]

2

ooops, narobiłem rabanu?

0
Spine napisał(a):

To, że ktoś podważa Twoje racje, nie oznacza, że ma się zamknąć, żebyś się lepiej poczuł.
Po to jest dyskusja, żeby rozmawiać o takich rzeczach.
Może OP chciałby, żeby silnik/framework, który wybierze był zgodny z jego przyzwyczajeniami?

Dobrze, że napisałeś, że Godot też tak ma. Będę się trzymał od niego z daleka :]

Ale gdzie tutaj ktos podwaza moje racje i gdzie pisalem, ze masz sie zamknac? xD mozesz zacytowac. Jak chcesz podwazac, ze uklad wspolrzednych mozna sobie taki wybrac, to smialo.

Moze po prostu przestan sie tak emocjonowac tym forum, to wyjdzie ci na zdrowie. I, tak jak juz ci napisalem, skoncz offtopic

4

Obejrzyj sobie to: prosciej sie chyba nie da zaczac, a potem sobie cos wybierz, Pygame, Libgdx, Godot, Phaser, Unity, Unreal... zalezy co bedziesz chcial zrobic.

DO nauki bardzo przyjemne bylo XNA ale technologia umarla. Od Unity bym nie zaczynal, bo jak nie wiesz co i jak to jest przytlaczajace na poczatku.

@Spine : jak nie mozesz sie do ukladu wspolrzednych przyzwyczaic, co za problem napisac sobie wrapper ?

2
WhiteLightning napisał(a):

@Spine : jak nie mozesz sie do ukladu wspolrzednych przyzwyczaic, co za problem napisac sobie wrapper ?

Miło, że pytasz :)
Problem jest taki: SFML nie jest tego warty.

Są bogatsze rozwiązania, które mają normalny układ współrzędnych bez żadnych wrapperów.
Gdyby SFML był super, to pewnie bym kombinował jak go dostosować do swoich preferencji.
W takiej sytuacji nie ma sensu się z nim użerać.

3

Jest jeszcze np. raylib — łatwy w obsłudze i ma biblioteki dla wielu języków.

0

Okej, odpaliłem tutki od Godota. Na pewno na plus fajne docsy przynajmniej do teraz i po rozpakowaniu double-click i wszystko śmiga, nieźle. Spróbuję się zmocować z tym GDScriptem na początek chyba, choć kusi mnie w tym Visual Scripcie, ale pójdę za największą ilością tutków.

1
dnj napisał(a):

Cześć!

Nie wiem czy da się łatwo odpowiedzieć na moje pytanie. Chcę napisać kilka prostych (ale na serio prostych gierek) 2D. Myślę, że jakaś mechanika jak w space invaders to jest maksimum. Chodzi po prostu o pamiątkowy soft. Kilka prostych gierek, które mają kojarzyć się z pewnymi sytuacjami. Jakieś sugestie?

Np. JavaScript plus jakaś biblioteka do grafiki 2D (np. Pixi czy Phaser).
przykłady Pixi: https://pixijs.io/examples/#/demos-basic/container.js
przykłady Phaser: http://phaser.io/examples

Na linuxie siedzę, ale zamierzam kompa kupić to i może być na windzie.

Gra przeglądarkowa się odpali wszędzie (Linux, Windows, macOS, Android, iOS), o ile tylko ją przetestujesz pod tym kątem oraz dostosujesz kod oraz interfejs do różnych platform i urządzeń.

1

Można też skorzystać z GameMaker Studio i podobnych narzędzi — tym bardziej, że chodzi o proste gierki. ;)

1

dlaczego nie po prostu unity? ogromne community, masa tutoriali..

1

Jako ciekawostka, całkiem kompetentna gra zrobiona w Game Makerze (podlinkowanym przez @furious programming), z niezłymi ocenami na Steamie:
https://store.steampowered.com/app/595100/CTHON/

1

@Crow: o ile sie nie myle Hotline Miami i Kathy Rain byly zrobione w Game Maker.

0

Jak również Nuclear Throne — świetna gierka, ale niestety pod wieloma względami niedorobiona.

1
LukeJL napisał(a):

Gra przeglądarkowa się odpali wszędzie (Linux, Windows, macOS, Android, iOS), o ile tylko ją przetestujesz pod tym kątem oraz dostosujesz kod oraz interfejs do różnych platform i urządzeń.

@LukeJL: w przeglądarce to się „nie liczy” :P
Jak już to Electron albo coś podobnego żeby móc to normalnie odpalić jako aplikację i ukryć straszną prawdę że gra jest w JS napisana.

0

Jak chcesz się skupić na robieniu gry a nie nauce programowania to wybierz unity - ogromna społeczność, mnóstwo dostępnych assetów i tutoriali. Kodujesz tylko logikę gry a nie ładowanie obrazków (a i nie musisz kodować niczego jeśli nie chcesz, standardową logikę znajdziesz gotową lub w formie graficznych pluginów)

Na humblebundle jak rzucisz teraz $40 na ukrainę to masz pełny tutorial do unity, licencję do gamemaker, gameguru, rpg maker i trochę assetów (i 118 innych rzeczy)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1