Poszukuję (nie koniecznie darmowego), komponentu w stylu bocznego panela (ala Pasek Boczny z Visty).
Zaproponujcie najlepiej ze zrzutem, abym mógł zobaczyć jaki efekt można uzyskać.
W ostateczności coś w tym stylu:
Poszukuję (nie koniecznie darmowego), komponentu w stylu bocznego panela (ala Pasek Boczny z Visty).
Zaproponujcie najlepiej ze zrzutem, abym mógł zobaczyć jaki efekt można uzyskać.
W ostateczności coś w tym stylu:
to pasek z Xp a nie Visty
poszukaj modulu na 4p - ExBar
greenmag napisał(a)
to pasek z Xp a nie Visty
Napisałem w "ostateczności" taki komponent.
Bardziej interesuje mnie pasek z Visty...
rozumiem chęć pójścia na łatwiznę - też mnie czasem kusi, ale lepszy efekt uzyskasz sam tworząc takie menu. Kwestia przygotowania grafiki i oprogramowania ruchu. Np: TPanel'a.
Kilka pętli i gotowe.
A grafika skąd? Printscreen wycinasz co trzeba i masz :)
A jak zrobić płynne zawijanie ?
Bo w pętli robiłem wysuwanie i się tnie, a w wątku to trzeba Synchronize użyć (bo to odbywa się na kontrolkach) więc także się tnie !
To się załatwia pętlą komunikatów: odrysowujesz i, jeśli nie koniec, znów wysyłasz komunikat o odrysowanie. Natomiast animację opierasz na upływie czasu, a nie na ilości kolejnych odrysowań.
Kamil2 napisał(a)
Bardziej interesuje mnie pasek z Visty...
to zrob to wlasne na tym pasku ktory ci podalem tylko zmien gafike na taka jak w viscie
otwierasz plik bmp i edytujesz go i po sprawie
nie bedzie identyczny jak w viscie (bo nawet nie mam visty i nie wiem jaki dokladnie jest) ale bedzie graficznie w takim stylu no i masz go podanego na tacy
Application.ProcessMessages;
w pętli daje to i będize ok
djmentos napisał(a)
Application.ProcessMessages;
w pętli daje to i będize ok
Ten sposób nie bardzo pomaga.
Jeśli w systemie pracuje aplikacja która zabiera 90% CPU, to komunikat będzie bardzo powoli się chował/wysuwał...
Szczawik napisał(a)
To się załatwia pętlą komunikatów: odrysowujesz i, jeśli nie koniec, znów wysyłasz komunikat o odrysowanie. Natomiast animację opierasz na upływie czasu, a nie na ilości kolejnych odrysowań.
Przeczytaj uważnie drugie zdanie.
Szczawik napisał(a)
Szczawik napisał(a)
To się załatwia pętlą komunikatów: odrysowujesz i, jeśli nie koniec, znów wysyłasz komunikat o odrysowanie. Natomiast animację opierasz na upływie czasu, a nie na ilości kolejnych odrysowań.
Przeczytaj uważnie drugie zdanie.
Przykładowy kod ?
ja jedynie coś takie znam
var
i: integer;
begin
for i := 0 to 200 do
begin
Application.ProcessMessages;
Panel1.Weight := i;
end;
end;
Kamil2 napisał(a)
Szczawik napisał(a)
Szczawik napisał(a)
To się załatwia pętlą komunikatów: odrysowujesz i, jeśli nie koniec, znów wysyłasz komunikat o odrysowanie. Natomiast animację opierasz na upływie czasu, a nie na ilości kolejnych odrysowań.
Przeczytaj uważnie drugie zdanie.
Przykładowy kod ?
ja jedynie coś takie znam
var
i: integer;
begin
for i := 0 to 200 do
begin
Application.ProcessMessages;
Panel1.Weight := i;
end;
end;
Zeby pisac komponenty trzeba byc dobrym programista. A Ty nawet nieuwaznie czytasz to, co Sczawik Ci uprzejmie napisal. Poszukaj sobie jakiejs paczki komponentow do visty, duzo tego teraz jest. Google Ci pomoze.
//dodane: "haha spodziewalem sie czegos takiego. Nadchodzi nastepny wladca ciemnosci. Za chwile zagrozi jakims atakiem terorystycznym na serwer, bo jego znajomy jest w alkaidzie. xD
ja jedynie coś takie znam
Jeżeli do nauki Delphi przykładasz się tak jak do nauki języka ojczystego...
Jak zwykle zaczynają się dogryzki... to forum schodzi na psy przez takich osobników.
Jak nie umiesz poradzić to się nie odzywaj jeden z drugim wyżej [!!!]