DirectX.NET lepszy niż klasyczny DirectX

0

http://www.ii.uni.wroc.pl/~wzychla/csdxnet.html
Co o tym sądzicie???
Może faktycznie lepiej jest używać C# i DirectX.NET, niż C++ i DirectX.
W końcu w DirectX.NET jest pełna obiektowość, a nie jak w przypadku DirectX mieszanka modelu COM, wskaźników, makr, klas i do tego HRESULTów.

0

Mam w domu książkę "Managed DirectX 9 Kick Start". Naprawdę fajna pozycja. Zaczyna się od rozdziału, gdzie autor pisze dlaczego DX z wykorzystaniem .NET jest znacznie (!) szybszy od COM'owego. Swoją drogą szybkość działania przykładów w DX9 SDK zdecydowanie to potwierdza.

Ja jak piszę DX to już tylko .NET, choć zaczynałem od COM i znam go, myślę, że bardzo dobrze. Wolę .NET

0

Hmmm. Może być problem, którego nie widać w małych aplikacjach. Odśmiecacz w C# nie jest odśmiecaczem czasu rzeczywistego ani nawet odsmiecaczem do zastosowań interaktywnych. Czyli wszystko chodzi pięknie dopóki sie nie włączy, a kiedyś zawsze musi się włączyć*. Pisanie kodu w Java/C# tak, żeby nie powodował włączenia się odśmiecacza jest jeszcze wiekszą mordęgą niż zabawa ze "wskaźnikami do wskaźników referencji na tablice wskaźników".

Ja tam wolę C++. Od kiedy napisałem sobie odśmiecacz do zastosowań czasu rzeczywistego, mogę pisać tak samo wygodnie jak w Javie/C# a na dodatek mam takie rzeczy o których w C# czy Javie można tylko pomarzyć - np. wielokrotne dziedziczenie klas i szablony.

  • 3 generacje obiektow w C# i 2 generacje w Javie to oszustwo. Poprawiają ogólną wydajność, ale nie skracają maksymalnego czasu zablokowania programu.
0

A jakto jest z grafiką 2d ? Jest jakiś dobry prosty i wygodny (najbardziej zależy mi na małym stopniu trudności:D) sposób programowania 2d w C#, czy lepiej uczyć sie normalnego WinAPI w C++ i DirectDraw ?

0

A ja mam pytanko-czy jak ktoś zaczyna w grafice 3D, to czy dobrym punktem wyjścia do nauki jest C++ (pod Windows) i OpenGL??

0
LOSMARCELOS napisał(a)

A ja mam pytanko-czy jak ktoś zaczyna w grafice 3D, to czy dobrym punktem wyjścia do nauki jest C++ (pod Windows) i OpenGL??

Moim zdaniem tak.
Polecam używanie biblioteki GLUT (śmieszna nazwa :) ). Znacznie upraszcza i przyspiesza naukę grafiki 3D, szczególnie przy tworzeniu gier.

Acha i jeszcze pytanie odnośnie wypowiedzi Krolika: dlaczego w c# zrezygnowano z wielokrotnego dziedziczenia? Nie chciałem tworzyć osobnego tematu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1