[algorytm] AI

0

Myślałem sobie na takim wmiare uniwersalnym algorytmem (pasującym do większości gier) i polegałby on na tym, że komputer wykonuje ruch na podstawie zgromadzonych w bazie partii. Problem w tym że nie wiem co zrobić jak nie będzie podobnej sytuacji w bazie partii, jak ma się zachować komputer? Szukać podobnej sytuacji czy może ruch najlepszy ruch wg. jakiegośtam algorytmu AI?

Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki jak coś takiego powinno wyglądać, a może ktoś ma jakiś przykładzik? :P

--
AMD INSIDE!

0

Poczytaj sobie trochę o algorytmach sztucznej iteligencji. Zobaczysz, że to nie jest takie proste.

--
Jest jeszcze jeden błąd ... :)
--------Oficjalny kanał----------
Service for programmers w IRC:
Kanał: #4programmers.net
Serwer: warszawa.ircnet.pl
Sieć: POLNet
Port: 6667

0

Wiem, że to nie jest takie proste, bo gdyby było proste to bym się nie pytal...

--
AMD INSIDE!

0

Wiem, że to nie jest takie proste, bo gdyby było proste to bym się nie pytal...

a moze sproboj na sieciach neuronowych??

--
kerim,
Kto pyta - błądzi inaczej...

0

"Jak to zrobisz dam ci 100 mln $ i będę ruchał psy ", ziomber

He He, Ziomber, na twoim miejscu byłbym odrobinę ostrożniejszy. Problem postawiony przez Gobola jest bardzo skomplikowany (prawdopodobnie najtrudniejszy problem od kiedy siedzę na forum), ale nie jest nierozwiązywalny.

Dokładnie w ten sposób działa większość komputerowych implementacji szachów, są to programy, które mają dużą bazę danych rozegranych partii i są w stanie się do nich odwoływać, natomiast jeśli zaistniała sytuacja nie pojawia się w bazie (o co w szachach nie trudno), to program analizuje wszystkie możliwe posunięcia (chyba do trzech odpowiedzi) i wybiera najlepszy wariant.

Wybiera najlepszy wariant - ładnie to brzmi. Niestety najlepszy wariant to nie liczba którą można wybrać przez proste algorytmy wyszukiwania, dlatego najtrudniejsza w programowaniu szachów jest ta część kodu, która dokonuje wartościowania pozycji na szachownicy, jest tak wiele czynników które trzeba uwzględnić, np. Siła materiałowa, lepsze ustawienie figur (takie które stwarza więcej mobilność), związanie figur, możliwość podwójnego ataku, siła na 7-8 linii, itd.

Gdyby więc Gobol napisał takiego chessmasterka, to prawdopodobnie musiałbyś ...

Pozdrawiam

0

Ziomber - bez komentarza

Kapsutka - Powiedzmy, że mam już algorytm wybierania najlepszego wariatnu. Chodzi mi o to czy jak sytuacja która jest na planszy jest w bazie to czy komputer ma od razu "bez myślenia" poruszyć się tak jak w w partii zapisanej w bazie?

Mam też inny problem, jak powinien wyglądać algorytm sprawdzający czy w danej sytuacji można zagrać tak żeby wygrać na 100% (nie ważne jak będzie się ruszał przeciwnik). Wiem że trzeba sprawdzić wszyskie kombinacje ruchów, ale nawet jak sprawdze to nie wiem jak stwierzdzić czy można wygrać czy nie :)

--
AMD INSIDE!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1