Witam serdecznie. Tematem tego postu jest wiele myśli na temat zasady prostej gry jaka jest wąż. Mam kilka nurtujących mnie wątków i chciałbym się spytać czy moje myśli zmierzają w dobrym chociaż kierunku. Czyli tak:

  1. Wyobrazmy sobie plansze 10 X 10 kwadratow. Czy zbior takich plnasz czyli pakiety plansz powinny byc przechowywane w macierzy i sprawdzanie kolizji moze byc poprzez porównania:
    pozycja weza = w[4,5] a waz idzie w gore to if macierz m[4,4] = w[4,4] to kolizja?

  2. Jak powinny wygladac objecty umiejscowione na planszy. Kazdy obiekt powienien byc w oddzielnej klasie z opisanymi swoimi polami jakie zawiera np jezeli wąż wejdzie na pole gdzie jest object A ( a ten obiekt to zolta kropka) to jesli waz nadchodzil z lewej strony a po prawej mamy miejsce bo nie ma sciany to przesuniemy wtedy ten zolty kwadracik o jeden kwadrat macierzy w prawo. Generalnie czy powinienen napisac clasy dla obiektu: Murek, sciana, drzwi, wyjscie i wtedy przypisac na sztwno ze muerek to A wyjscie to B , C- ściana i czy wtedy moja lansza ta z macierzy moze wygladac tak:


    • A A A A - -
    • A - - - - - -
            • B - -

czyli wtedy opisuje plnasze
Plansza1[0,0]=C
Plansza1[1,0]=C
...
...
Plansza1[3,3]=A

Czyli umieszczam obiekty planszy a potem w zależności gdzie będzie głowa węża to obiekty się przesuwają bądź znikają? w zależności co to będzie za obiekt i jakie ma właściwosci.

Czy dobrze do tego podchodzę?

DOPIANE
Dobra juz sobie poradzilem, to zupelnie inna zasada jest